Roooosa...

Igår var barnens mormor och morfar här och var barnvakt en stund på kvällen. Vi jobbade både jag och Fredrik.
När mormor nattar Amanda så säger hon plötsligt mycket bestämt:
"Jag vill ha rosa på mina väggar!"
"Jasså" svarar mormor "har du talat om det för mamma då?"
"Jaaa, men hon lyssnar inte"
"Vill du att jag ska prata med mamma?"
"Jaaaa, mormor!!!"

image280

Fniss!! Hur söt är hon inte min lilla tokfia! Klart hon ska ha rosa på väggarna. Ska det här vädret fortsätta i 4 veckor till så finns det ju absolut tid!
Förresten så lyssnar jag visst men jag tror inte hon fick svaret hon ville ha. Svaret var nämligen det klassiska "Vi får se" och hur kul är det svaret... Klart hon frågar mormor istället.
Underbara barn!

Idag är det sista dagen innan ledigheten. Det har varit tokintesivt den här veckan så jag känner mig ganska slutkörd. Det ser ut att bli en massa renovering här hemma med tanke på vädret. Vi hoppas på några fina dagar iallafall. Nån dag i veckan åker vi nog till Gävle och Furuvik också.

Nåja, dags att åka till jobbet nu! Trevlig söndag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Önskar dig och familjen en härlig semester!!!
Kram Mickis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback