Angående kommentar om smitta

Naturligtvis vet jag att man kan smitta långt innan man blir sjuk och ibland upp till en vecka efter man varit sjuk. Tyvärr har jag inte möjlighet att isolera mig och min familj på det sättet, vare sig ekonomiskt eller rent praktiskt. Jag följer de direktiv vi har på dagis, förskoleklass och på mitt jobb. Det är att hålla sig hemma 48 timmar från sista symtom. Det har vi gjort med marginal. Jag kommer att jobba igen på fredag kväll.
När jag har varit på jobbet har jag vidtagit alla försiktighetsåtgärder jag kan, med god hygien osv.
Jag hoppas naturligtvis att jag inte smittat någon men jag vill förtydliga att jag har följt alla gällande rekommendationer.

Kommentarer
Postat av: Mette

Jag hoppas att ni snart ska krya på er!
Vi har precis som ni 48 timmars-regel.
Jag jobbar ju i vården...
Man kan ju som du säger inte bara vara hemma av försiktighet. Det tror jag faktiskt inte att min chef skulle gilla heller!

Kramen
Mette


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback