Ösregn!

Det vräker verkligen ner idag. Det blåser massor också så jag håller mig nog inne hela dagen. Kan ju alltid passa på att städa, tvätta, redigera foton och kanske scrappa lite... det har stått still på scrapfronten sista veckorna. Men idag är jag faktiskt lite sugen.
Barnen är hos kompisar och stackars F jobbar... nu har han nedräkning till semester. Nästa vecka kvar att jobba, sen så!!
Härom dagen svarade jag på en annons på blocket om en 20" cykel. Det var trasigt styre enligt annonsen och hon jag pratade med berättade att cykeln var gammal och sliten men hel. En Monark. Jag och A åkte och kikade, hon hade begärt 100:-. Men när vi kom  dit så mötte hon oss och sa att vi kunde få cykeln om vi ville ha den. Den var rostigare än hon mindes... så vi tog emot den och tänkte att vi kan ju kolla om den går att fixa iallafall.
Så här såg den ut:


Vi tvättade, skruvade fast styret - som inte var trasigt - smorde lite här och där, pumpade däcken och voila: En fungerande cykel. Det är såklart en hel del fix att göra för att få den i bättre skick men Amanda är såååå glad och lycklig!!
En alldeles lagom cykel!!

Kommentarer
Postat av: Berith

Va roligt för henne och vilken tur för er som fick cykeln alldeles gratis! Förstår att Mandisen är glad!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback