EFIT 7 april 2007

Dags för Ett Foto I Timmen igen. Jag har missat ett par gånger nu eftersom jag har jobbat då men nu kunde jag vara med. Skoj!

Vid 8-tiden får barnen leta efter sina påskägg som Påskharen varit här med. Det här fanns i Amandas ägg
image201

Strax före 9 tog jag mig ut på en morgonpromenad. Det blev en kort, ca 15 minuter men jag kom ut iallafall!
image202

10 kom min goa mamma på besök. Hon hade med sig påskägg till barnen. Tänk att på påskafton får man verkligen äta massa godis. *fniss*
image203
Mamma hade på sig underbara smycken som hon har skapat. Fantastiskt snygga tycker jag!
90104-205 90104-205


Vid 11 gör vi inte så mycket, vi mest bara ÄR. Skönt! Det får bli en bild från vårt lilla påskris.
image206

12:30 Så klart måste vi ju äta en liten påskbuffé på påskafton. Eftersom vi inte har några gäster i år så har vi inte gjort något stort av det hela. Vi håller det enkelt men mumsigt ;-) Här är ägghalvorna. Dessutom åt vi prinskorv, köttbullar, sill och sylta.
image207

13:30 Efter maten tar barnen fram påskäggen och kikar på tv en stund.
image208

14:30 Vi går ut en stund Det blåser och är faktiskt inte alls så skönt men lite luft behöver vi.
image209

15:20 Pappa F har bestämt att vi absolut måste ha en påsktårta (Ja, han är den största gottegrisen) så här får han hjälp av Amanda att dekorera den.
image210

16:15 Jag har städat i köket under eftermiddagen. Torkat skåpsluckor och putsat fönstren. Det behövdes verkligen.
image211

17:10 Potatisgratängen är i ugnen. Den, tillsammans med prinskorv o köttbullar från lunchen, blir vår kvällsmat.
image212

18:30 Mina kära syrror kommer förbi och fikar en stund. Anna har med sig varsin tidning till barnen som påskpresent. Hon anar att dom redan har godis så dom klarar sig. Vilken klok syster jag har! Tidningarna blev mycket uppskattade.
Självklart bjuder vi dom på påsktårtan!
image213

Runt 22:30 intar jag sängläge. Fram till nu har jag nattat först Amanda och sedan Colin så några bilder hann jag inte med att ta då. F vilade eftersom han jobbar inatt.
image214

23:30 Kollar jag fortfarande på TV, liggandes i sängen. Det är en spännande film som jag sett förut men inte minns riktigt. Perfekt kvällsnöje.
image215

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Mette

Vilken härlig dag - ja, inte städningen då... Men allt det andra!

Gör din mamma dessa smycken själv?
Verkligen superfina! :)

Jag gillar din LO med pepparkaksbaket.
Jättefin! :)

Kram
Mette

Postat av: Berith Lundberg

Vilka härliga bilder!!! Tom jag fick vara med på ett hörn!
Ja, jag gör dessa och andra smycken själv.

Mamma Berith

2007-04-08 @ 22:30:13
Postat av: Fiffi

Kul att få se hur eran dag varit! Jag borde köra EFIT någon gång jag med, skoj vardagsdokumentation!

2007-04-09 @ 12:35:42
URL: http://fiffi.blogsome.com
Postat av: AnnaB

Å jag gillar det här! Har fotat och dokumenterat en hel dag vid ett par tillfällen, men det var rätt länge sedan nu.

2007-04-09 @ 19:19:02
URL: http://annab.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilken kul idé...fina foton!
Tack för kommentaren i min blogg =0)

2007-04-09 @ 19:26:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Elin

Vilken fin dag ni verkar haft!

2007-04-10 @ 14:37:25
URL: http://moebloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback