Minisemester

Jag och F drog på kryssning till Tallinn i helgen. Det var underbart att komma iväg, äta god mat, dricka lite drinkar, dansa och umgås. J och M åkte samtidigt men stannade kvar en natt i Tallinn också, något vi inte kunde eftersom jobbet kallade på oss på måndagen ;)
Barnen var hos faster Eva och de var helnöjda med sin helg. Det var första gången någonsin vi lämnade bort dom mer än en natt :) Tror det var uppskattat från båda håll att få sakna varandra lite.

Vi åkte med TallinkSiljas Baltic Queen. Jag gillade båten jättemycket men maten var inte den bästa. Vi åt på Aleksandra första kvällen, en rysk A la Carte restaurang och där var maten toppen. Men buffén andra kvällen var ingen höjdare och frukostbuffén var inte speciellt rolig den heller. Men vi hade det underbart ändå och Tallin var en häftig stad. Otroliga kontraster mellan gammalt och nytt. Kan tänka mig att göra ett nytt besök där på sommaren, det var kallt och blåsigt och småregnade när vi var där. En vacker sommardag är det nog toppen!

Nu återgår vi till en vardag med 2 heltidarbetande föräldrar och alla tider att passa. Men snart har vi semester 1 vecka. Visserligen ska vi renovera hemma då men det är ju så skönt att få vara lite ledig!!


Gamla Staden i Tallinn


Ja, vad säger man... såna här små ställen fanns överallt. Väldigt turistigt på sina håll.


En rysk-ortodox kyrka. Alexander Nevskijkatedralen.


Gamla staden med sin ringmur.

Kommentarer
Postat av: Berith

Häftig bebyggelse! Gillar såna där gamla hus, de har liksom en historia att berätta!!

Postat av: Sussi

Fina bilder!



Jag undrar bara lite om det möjligtvis var du som lämnade en kommentar i min blogg, allt-om-inget?

Länken som ledde till bloggen i fråga fungerade inte så nu är jag ute på lite detektivarbete ;)



Ha en bra dag

2010-12-09 @ 08:38:39
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback