Renovering av vardagsrum

Läängesen nu.... men det beror mest på att jag haft fullt upp med annat. Som att renovera vardagsrummet :-)
Här kommer lite bilder från renoveringen.
Vi satte renoveringstapet på alla väggar utom en där vi byggde ny vägg, isolerade och drog kablar i rör bakom väggen. Här är väggen mot grannen, en ny vägg på väggen ;)


Sedan spacklade, slipade och slutligen målade vi väggen svart innan tapetsering. I taket har vi byggt er nedsänkning och gjort hål för spotlights. Likadant mot den bakre väggen. Övriga väggar målade vi grå.


Av någon anledning slutade jag fotografera sen så jag har bara en halvkass bild tagen med min iPhone (med julgranen mitt i bild). Här är det mesta klart. Tapeten kommer från Midbec ur serien Serengeti. I love it! Golvet är ett laminatgolv. Väggarna är målade i en varmt grå nyans. TV-bänken har vi byggt av köksskåp från Ikea. Uppepå har vi lagt en bänkskiva, svart med aluminiumlist i framkant. Skåpsluckorna är högblanka, svarta men på bilden sitter skyddsfilmen fortfarande på. Elementskyddet har min händige man byggt och målat. Jag ska ta bättre bilder sen.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fint ut!!!!!! Vad duktiga ni varit!

Kramis från Falun

2011-01-04 @ 20:14:46
Postat av: Berith

Verkligen jättefint!

Postat av: pillan

det är kanonfint! Till och med snyggare i verkligheten! =)



KRAM

2011-01-05 @ 21:35:33
URL: http://pillan-minblogg.blogspot.se
Postat av: Millasfoto

Tack! :)

2011-01-06 @ 18:34:01
URL: http://millasfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback