Mamma!!

Jaha ja. Nu är det liksom lite nya rutiner här hemma. Colins förskoleklass ligger en bit härifrån och eftersom han börjar 8:30 på morgonen så är det bara att kliva upp. Varje morgon kl 7. Hmmm... det är jag inte van med efter vår härliga semester. Dessutom har jag ju gått och blivit förkyld så lite tröttsamt har det allt varit i veckan. Fast roligt också! (Om jag bara slappa denna j-a hosta)

I morse fick Amanda cykla med och lämna Colin. Det tar tid. Hon har stödhjul som skramlar och låter och då hör hon inte att jag svarar på alla hennes funderingar:
-Mammaaaaaaa!! vrålar hon då... och jag svarar... för typ sjunde gången... - Jaa, Amanda.
-Vet du mamma, att jag vill ha en hund. En riktig hund. Som lever och kan skälla för jag har faktiskt bara låtsashundar hemma. Det är inge roligt. Jag vill ha en hund på riktigt. Mamma. MAMMAAAAAAA!!!!!!

Så lät det i morse på väg till hennes dagis efter att vi lämnat Colin. Inte ska vi ha nån hund heller. Hon var sur resten av vägen fram till dagis och tyckte minsann att mamma var rätt dum.
Inte helt lätt att ha och göra med en blivande 4:a-åring med enormt stark vilja.

image285

Kommentarer
Postat av: Helene

Dom är rara dom små liven....gud va söt hon va på sin lillacykel...hi hi.
Dina brickor är klara, du får dom när vi träffas.
Njut nu sista helgen.
Bamse kramen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback