Valborg

Trevlig Valborg!

Livskvalitet

Idag hämtade jag barnen direkt efter jobbet vid 13:45. Hem och åt lite mellis sen ut till stallet med Mia och barnen. Klockrent! Amanda och Elin kom jättebra överens och pysslade med lilla Ronja medan Colin och Erik sparkade fotboll. Hur najsigt som helst! Tjejerna red och kämpade på med en MYCKET envis liten ponny. Otroligt snäll att hålla på med var hon iallafall!
Colin provade att rida han också :)
Imorgon = ledig dag för mig och barnen. Vi är bjudna på lunch hos min mormor. Ska bli jättetrevligt!

Fredag

Våren spirar och gror idag igen efter att ha motat bort vintern som kom på besök igår. Jag jobbar hela denna helg men det känns helt okej. Naturligtvis skulle jag hellre vara ledig med min familj men jag har ju det jobb jag har så det är ju så det är ;)
Jag älskar att fotografera på våren! Ljuset är underbart och motiven är många.
Här är 2.

Nu ska jag ge mig iväg och handla lite innan jag ska till jobbet. Har redan jobbat ett par timmar på morgonen då jag varit med en boende på badet. Ganska skönt arbetspass fast min kropp tycker inte om det starka kloret i bassängen :(
Jag har varit lite vimsig de sista 2 dagarna. Har väl en del att tänka på. Säger fel ord och fel namn. Hehe, det blir hur galet som helst ibland. Idag har Sara fått heta Pethra hela morgonen... Och så frågade jag Amanda om hon inte skulle ta duschen till skolan (cykeln menade jag)... igår bad jag henne sätta på sig stolparna och komma och äta frukost... (byxorna menade jag)... jaaa, jag behöver kanske lite semester tihi. Vääääldigt tankspridd är jag. Fast min omgivning tycker det är kul så det är väl trevligt att jag kan underhålla lite ;)
Idag är det fredag. Det vet jag :P
Bye!

Glad dag

Idag vaknade jag på toppenhumör och kände mig full av energi. Så underbart! Jag har tvättat bilen, fikat hos mamma, redigerat foton, handlat och bokat kalas. Toppen ju! Nu ska jag snart åka och jobba. Tur att jag har så bra jobbarkompisar för nu blir det jobb nästan varje dag hela veckan.
På onsdagkväll jobbar jag iallafall inte för då ska vi till stallet igen och Manda ska rida på söta Happy. Åh, vad hon älskar hästarna!! Och åh vad jag ÄLSKAR att det är ljust ute!!

Vårkänslor

Våren!! Knoppar!! Blommor!! Våjacka!! Altan!!

© Camilla

Kryssningen

Vi har återgått till vardag och skola igen efter ett skönt påsklov. Vi hann med både kryssning och bilköp!
Kryssningen var fantastisk! Vi åkte med trevliga Birka Paradise till Mariehamn (22 h). Vi åkte med bussanslutningen direkt till terminalen. Ingen kö så snabb incheck sen en stunds väntan innan vi fick kliva på båten. Vi fick komma ombord redan 16:30 och kunde då sätta oss i dansklubben och ta oss något kallt att dricka. Härligt! En timme senare fick vi tillgång till vår hytt på sjunde våningen. Med fönster. Barnen blev förvånade över hur liten hytten var. Vi hade ändå en hytt på 10,2 kvadratmeter. Det är en av de större hytterna ;) Hihi.
18:00 avgick båten.

På kvällen åt vi buffé och det smakade toppen! Sedan hade vi även frukostbuffé och lunchbuffé. Jättegott! Det var väldigt skönt att ha måltiderna bokade och klara och buffé är så bra för barnen, de hittar alltid något de gillar. Sen är det lite kul att plocka bland alla rätter.
Vi hann med ett besök uppe på Paradise Beach också och barnen plaskade runt i poolen medan F solade i den artificiella solen :) Jättemysigt!
En härlig resa var det!

Äntligen!!

Vi hitade den! Bilen med stort B! Den är vår! Idag är vi glada!!

Volvo V50 T5 av årsmodell 2006. Weeehooooo!

Tappad tand nr. 3

Vi har varit på kryssning hela familjen och såklart blev Amandas tand superlös i samband med det. Våra barn har en underlig förmåga att tappa tänder när vi är på semester.
Vad säger ni? Lite lös eller?

Och naturligtvis lossnade den. Mitt under kvällsbuffén i restaurangen. Hahaha, snacka om att hon hamnade i centrum för uppmärksamheten för en stund.
Här är dagen efter tandlossningen ;)