Mina dikter

Det är någon som påpekat att dikterna inte går att läsa så här kommer dom för den som är intresserad.  Jag skrev dom under 2000.  Låt dikterna stanna här.

"För en kort sekund"
Jag trodde jag hade glömt
Att minnena suddats ut
Men så fort du är nära
Känns allt precis som förut

Du försvann ur mitt liv
Lika fort som du kom in
För kort sekund
Var du bara min

Jag trodde det var allvar
Men allt var en lek
Och jag föll totalt
För dina kyssar och smek

Det är längesen nu
Men spåren finns kvar
Jag frågar mig varför
Men jag får inga svar


"Bara för en natt"
Jag kände mig ensam
Hade tappat allt hopp
Jag var så förvirrad
Ett lidande utan stopp

Plötsligt fanns du där
En tröstande famn
Jag grät och jag sörjde
Jag hade funnit en hamn

Men morgonen kom
Och allting tog slut
Jag är fånge i skammen
Hur hittar jag ut

Jag krossade ett hjärta
Jag skapade ett hat
Jag ville ha allt
Serverat på fat

Nu står jag ensam kvar
Det är mörkt och kallt
Brutalt har jag insett
Man kan inte få allt


"Kärlekens drömland"
I drömmarnas vackra landskap
Vandrar vi hand i hand
Ser hur solen sakta dalar
Långt borta i främmande land

En fågel svävar stilla
Högt uppe på himlen blå
Ett svagt ljus syns i horisonten
Och vi fortsätter sakta att gå

Vinden som smeker träden
Vågen som leker vid stranden
Du ser mig djupt i ögonen
Och håller mig hårt i handen

En kärlek så stark
Som inget rår på
Vi älskar varandra
Och det kan ingen ändra på

Kommentarer
Postat av: Elin

Fint skrivet, Milla! Och modigt att visa dem här.

Postat av: Åsa/asamia

Underbara dikter som berör - tack för att du delade med dig. *kramar om*

2007-03-06 @ 19:27:34
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Mette

Tack för att du delade med dig av dessa fina dikter...
Verkligen fint skrivet.

Kram
Mette

2007-03-06 @ 20:50:46
URL: http://mettka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback