Vart tog tiden vägen?

Igår var vi lediga, jag och barnen. Då insåg jag plötsligt vad stora dom börjar bli. C hjälpte mig att dammsuga i köket, han gick iväg och kastade sopor, han dukade bordet och var allmänt hjälpsam. Lilla A var inte sämre hon. Hon dammsög hallen och hjälpte mig att plocka ur diskmaskinen. Vilka barn! Vilka gullungar! Jag blev så glad!

Idag var det åter dags för dagis och fritids och A var fädig att gå en stund innan C och jag. Då frågade hon om hon fick börja gå. Eftersom dagis ligger jätttenära så lät jag henne gå. Med strikta instruktioner om att gå raka vägen och stänga grinden. Hon blev jätteglad och skuttade iväg. Jag och C var bara nån minut efter och hann se hur hon stängde grinden ordentligt och gick in på dagis. När vi kom fram hade hon ställt sina skor på sin hylla, hängt upp jackan och väskan på sin krok! Hon var såååå stolt!!!
Min lilla tjej... när blev hon så här stor? Jag VET ju att hon fyller 5 i november men jag har nog inte riktigt fattat det ändå.
Och C som börjar ettan på måndag. Jag tror jag är mer pirrig än vad han är *s*

Lite sentimental blir jag allt. Om inte annat är jag enormt stolt över mina fina, underbara barn!! *ÄLSKA*

Kommentarer
Postat av: Berith

Du är inte ensam om att vara stolt över dina fina barn. Som mormor kan man inte önska sig sig bättre!

Jag älskar dem av hela mitt hjärta!

KRAMA

Postat av: Mickis

Ja, ni har goa ungar håller med =)

2008-08-14 @ 16:01:07
URL: http://mickis74.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Visst är det konstigt att barnen bara blir större å större?! Vilken tur att vi mammor däremot håller oss i samma ålder år ut och år in...;-)

Goa ungar har ni allt!

Kram

2008-08-14 @ 20:35:28
Postat av: pillan

det var jag som skrev nyss!!

2008-08-14 @ 20:36:17
Postat av: Mia

Ja, det är inte klokt....skulle så gärna vilja stoppa tiden ibland! Min äldsta börjar gymnasiet på tisdag!!



Kram!

2008-08-15 @ 08:48:24
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Mette

Ja du... tiden går verkligen fort! Tänk på mig då... Min äldsta har precis tagit studenten och nu åker hon ett helt år till Nordirland!

Min yngsta fyller 15 år i höst!

2008-08-16 @ 21:07:25
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: monica

hmm...ja vart tar tiden vägen??? Mina börjar 9:an o 7:an i morgon :-O Hur gick det till?! Men samtidigt är det ju gudomligt skönt att ha tid o möjlighet att få rå om sig själv ibland (förutom när man tycker man bor i bilen peridodvis p.g.a skjutsande...)



Ha en skön söndag!

kram!

2008-08-17 @ 10:04:21
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback