Påskbjörk och altanbygge

Idag på förmiddagen åkte jag och barnen ner till stan och pyntade påskbjörken. Sen knatade vi runt i affärer en stund innan vi återvände till stora torget och björken för att se lyftkranen resa den upp. Tjusigt värre!

Här får C och A fjädrar av påskkärringen. Björken skymtar på höger sida. Den är enorm!


Det var väldigt mysigt faktiskt! Både jag och barnen var supernöjda! Och jag passade på att fota de fina påskrisen torghandlarna stod och sålde också. Härliga färger!

Efter den mysiga förmiddagen kändes det som om jag borde göra lite nytta också så jag tog mig ut på baksidan och grävde bort gräsmatta :) Nu är det färdiggrävt (ca 1 m in på gräsmattan) och både grästuvor och rishög är bortfraktad. Plintar inköpta och virke inhandlas på torsdag. Sen ska här jobbas hela påskhelgen!

Markisen ska skruvas ner. Det ska sättas panel på väggen, målas... ja, nog har vi jobb allt ;)

Kommentarer
Postat av: Spooky

Tjoho jag är säker på att det blir jättebra... och sedan kommer jag och fikar ;o) om du håller dig frisk vill säga.. :)

Postat av: Berith

Det kommer att bli så bra när det är klart. Ser fram emot mysiga fikastunder så småningom!!

2009-04-08 @ 07:33:21
URL: http://beriths.blogg.se/
Postat av: Anna

Mycket jobb blir det.. men kommer bli kanon när det är klart!! Kommer och ockuperar terassen i sommar sen hi hi!!!

2009-04-08 @ 11:35:43
Postat av: Ann-Marie

Det ser ut att bli jättebra!!!!



Jag hinner ínte med bloggrundor längre, tiden försvinner...

Snart ska jag börja arbetsträna också med andra ord ännu mindre tid...

2009-04-08 @ 20:15:00
URL: http://jozebelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback