Magsjuka del 2

Igår kväll var det Amandas tur att bli magsjuk. Jag blir inte klok på dessa magsjukor. 1-2 dagar ska inkubationstiden vara men här gick det 2½ dygn drygt. A är dessutom den som hållt sig absolut längst bort ifrån F...
Men, men det är som det är. Vi är hemma idag och imorgon (minst) så får vi se om vi drabbas allihopa.

Idag har vi solen framme så jag tänkte passa på att fota min senaste LO och även mammas fina lo:er som ligger här. Sen ska jag leka lite i photoshop. Det var längesen.
Förresten finns det otroligt bra guider på nätet när det gäller att redigera bilder och sånt. Min absoluta favorit är Moderskeppet. Men det finns fler. Här kommer länk till några:
Moderskeppet
SmashingMagazine
Digitalfoto

När vi ändå pratar redigering så snubblade jag över intressanta bilder på retuschering av kändisar. Jisses, vilka ideal det ska vara. Jag blev alldeles chockad av bilderna trots att jag vet att de manipulerar bilder enormt mycket innan tidningar går i tryck. Men att dessa vackra modeller retuscheras så sjukt mycket är just SJUKT!
Jag menar, vi vet ju alla att den perfekta människan inte finns ;) Varför fortsätta att luras?
Ta en kik HÄR

Kommentarer
Postat av: Lina

Var det smashingMagazine du tänkte på i lördags när vi pratade bra sidor??? Vi kom ju bara på moderskeppet då :-)

Ska genast kika in på retuscherade kändisar!!!

//Lina

2009-02-02 @ 16:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback