Tandlös son och äntligen helg!

Min son och hans mjölktänder...jisses. Första tanden han tappade lossnade då han och en kompis brottades. Kompisen A brottade loss framtanden med sin panna *S*. Nummer två och tre var ganska harmlösa och så kommer då nummer fyra som tappades idag.
Sonen spelade innebandy ute (låter knasigt, jag vet) på fritids och då skjuter kompisen C ett hårt skott och Colin får innebandybollen rakt på tanden (såklart inte meningen)... Poff så var tanden ute... Det gjorde ont och blödde och han ser lite lätt misshandlad ut, stackaren :( Men hur tusan lyckades bollen hamna PRECIS på tanden? Rätt otroligt.
Alla tappade och utslagna tänder är mjölktänder iallafall :)
Sonen mår efter omständigheterna bra och ser fram emot ett besök av tandfen inatt.


Själv har jag jobbat idag. Känner mig fortfarande ganska krasslig och det blev inte bättre av att det är en misstänkt magsjuka på jobbet. Hujeda mig, låt mig INTE ha blivit smittad! *Gnor in ännu mer handsprit på händerna*.
Nu är jag ledig ikväll och imorgon sen jobbar jag på söndag. Ikväll ska vi slappa, mysa och umgås! Och mumsa lite nötter!!

Trevlig Helg!!

Kommentarer
Postat av: Berith

Krama om den lille stackaren från mig! Mormors pluttis! Se upp nu så du inte tar emot några bakterier....

Postat av: Pillan

Nötter?! Här ska det mumsas Rollo och chips med dipp minsann!

Stackars Colin, men skönt att tanden är ute iaf.



Trevlig helg!

Kram

2009-01-16 @ 19:08:29
URL: http://pernillalundins.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj oj så det kan gå! Tur att det var en mjölktand i alla fall! Hoppas du klarar dig ifrån magsjukan. Jag har en kollega som nästan jämt luktar sprit...ja, på händerna alltså. =) Hon har riktig fobi för magsjukan. Inte är det kul med dessa baciller precis. =(



Kram!

2009-01-16 @ 19:37:15
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback