Ehum, vad är det för dag?

Ja, just det, torsdag. Jag har blivit alldeles dagvill av helgerna.
Igår var Amanda och jag till stallet och hon valde lilla, söta Mini. Det var -17 grader så vi såg ut som 2 pingviner som stapplade in i stallet alldeles påbyltade med lager på lager. Men vi frös inte! Förutom om fötterna då. Det finns inget att göra åt mina frysfötter tror jag. De är alltid kalla. A frös bara liiite om tårna.
För att hålla värmen fick de ha gymnastik på hästryggen. Snurra med armarna, sitta damsadel, sätta sig bakochfram på hästryggen och lite annat galenskap. Amanda tyckte det var jättesvårt men hon fixade det!  Hon imponerade verkligen. Vilken balans!! Hon gled av vid ett tillfälle då hon satt damsadel (båda benen åt samma håll på hästryggen) men det var ju så nära till marken så hon skrattade bara och hoppade upp igen :) En riktig hästjej minsann ;) Förresten var det flera stycken som gled av.

Idag är det skolstart för barnen och jag ska hämta dom kl. 14. De var jättenöjda men rätt trötta i morse så jag gissar att de är lite slitna när jag ska hämta dom. Sen är det åter jobbhelg för MillaLilla... fast jag har en sån tur att jag har så himla bra jobbarkompisar så det ska bli riktigt trevligt :)

Egentligen borde jag städa idag men jag har verkligen ingen lust med det så idag ÄR jag bara. Visst får man det ibland? Jag menar, smutsen springer ju inte direkt ifrån mig ;)

Kommentarer
Postat av: Berith

Nejdå, skräpet och oredan finns nog kvar...Skönt att bara vara ibland, det behöver vi!

Postat av: Mia

Håller med...det är förrvirrande med alla helgdagar och all ledighet. =) Jag har nu mjukstartat med två dagar. Och inte fasen springer skiten ifrån en....skönt att bara kunna vara ibland. Fast imorgon MÅSTE vi städa. Vi ska ha fest på kvällen. =)



Kram!

2010-01-08 @ 19:38:20
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback