Höstlov och lite gnäll

Det årliga höstlovet är i full gång. Jag har inte tagit ledigt den här gången eftersom jag ska ha semester senare i höst då vi ska göra om i vardagsrummet. Eller hur älskling ;)
Barnen är lediga ändå. Jag slutar ju antingen tidigt eller börjar sent så det blir ju inte så många timmar för dom att klara sig själva. Dom fixar det... tror jag...hahaha.
Det är bara det att Colins "sommarkompis" Isac är här i stan över lovet så de leker ju non-stop... vilket blir lite trist för Amanda som inte har någon kompis. Ska se om vi kanske kan låna en kompis nån dag så hon får leka lite. Roligt för Colin, de har så otroligt roligt ihop han och Isac.

Idag hade jag kontakt med min läkare igen angående min arm som fortfarande gör ont sen jag cyklade omkull för en vecka sen. Han ville att jag skulle röntga så det har jag gjort. Röntgen visade att det inte är några synliga skelettskador så antingen är det en liiiiiiiten spricka som inte syns på röntgen (det gör man inget åt ändå) eller så är det mjukdelarna... på nåt sätt. Jag har en liten konstig svullnad innanför armbågen... den ömmar. Armen gör ont när jag använder den... pust å gnäll å stånk å stön. Jag är så otroligt otålig när det gäller smärta... jag hatar att ha ont ;) Läkaren ska iallafall ringa igen imorgon. Men antagligen är det bara att vänta och undvika de rörelser som gör ont ;) Kan man inte trolla?

Nånting roligt är iallafall att vi ska vara barnfria snart jag och min man. Det ska bli riktigt skönt att få koppla av ett par dagar och bara umgås som ett par och inte som föräldrar som det ju oftast blir i vardagslivet. NICE! Jag ser fram emot det!

Förra vecka var Colins klass till
Åkesta Observatoriet och fick spana på rymden. Colin är grymt intresserad och förhör oss konstant här hemma om solsystemet. Hihi. Jag har också lärt mig massor dessa veckor de läst om rymden i skolan ;)


Kommentarer
Postat av: Moster

Han kanske blir rymdfarare när han blir vuxen. Stackars Milla har ont...:) Skönt att vara barnledig, ta vara på det, tills nästa gång när barnen flyttar hmhm.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback