Vikingarna...

...lever kvar i Frösåker! Där finns en fantastisk vikingamiljö uppbygd med fantastiska vikingaföremål (finfina kopior) som man får prova, klämma och känna på. Puh, som äger gården, är en riktig eldsjäl och ställde upp till 100% på barnens frågor och funderingar. Vilken människa och vilka kunskaper!
Barnen fick prova att baka tunnbröd och äta det på vikingavis med smör, honung och en gnutta salt. De fick prova skjuta pilbåge, hacka runor och Colin gjorde sin egen pilbåge. Vi var där i 3 timmar och inte ens då ville barnen åka hem.









Kommentarer
Postat av: marie

Å...jag vill också åka dit :D



kram

Marie

Postat av: Anna

Åh va myyyys!!! Hade jag oxå velat följa jue!!!

2010-11-04 @ 16:56:31
Postat av: Berith

Åh så mysigt det låter!

2010-11-05 @ 11:04:51
URL: http://beriths.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din blogg. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-19 @ 07:29:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback