Victory

Igår cyklade barnen själva till skolan. Det hade gått toppenbra och det känns skönt för nu vet jag att jag inte behöver stressa ihjäl mig och följa med varje morgon. Jag har inget emot att följa dom men inte varje dag. Ibland är det skönt att slippa klä på sig och sticka ut direkt på morgonen. De har varandra och det är cykelbana hela vägen :) Så idag körde jag en repris ;) Mest för att peppa Amanda att hon faktiskt KAN! Så nu sitter jag här i morgonrock och ska snart ta mig in i duschen. Tänk att jag har så stora barn!

Igår fyllde F år. Det var lugnt och trevligt med gott fika och blåbärstårta från Maxi. Mmmmm! Den är ju så god! För första gången någonsin så köpte jag present efter tydliga instruktioner (direktlänk till NetonNet i ett mail). Bara att printa ut och åka och handla... trist? Nä, han fick precis den bilstereon han ville ha. Att önska sig en bilstereo av mig är som om jag skulle be F åka och handla shortchaps till Amanda... Jag kan ingenting om bilstereo. Så när han började surra om lågnivå in (? eller var det ut??) så insåg jag att här behövs klara direktiv ;)
Han blev glad, jag är glad att han är glad och alla är så glada och nöjda! :)

Nu är det dags för jobbarhelgen igen. Tidiga helgen när jag slutar 20 på kvällarna. Den gillar jag! Då hinner jag mysa lite med familjen när jag kommer hem på kvällarna.
Jag har fått nytt jobb på mitt jobb och det innebär att jag kommer att få lära mig en hel del nya saker, ta mer ansvar och diverse annat. Jätteskoj! Jag är verkligen glad för det :) Det innebär också att jag kliver upp på 100% (har 85% nu) från 1 november. Det blir ju en omställning. Jag kommer kaaaaanske vara lite trött i huvudet resten av det här året ;). Tur att jag har såna fantastiska kollegor!!

Jag har fått fina papper och stämplar från Forma Hantverk så efter duschen ska jag unna mig lite pysseltid :)

Trevlig Helg önskar jag er!!

Kommentarer
Postat av: Berith

Jag jobbar också hela helgen. Lördag på stora Life och söndag i Igor. Inga fritidsproblem här inte!!:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback