VAB kan vara underhållande ;-)

Amanda är hemma med en ordentlig förkylning och det innebär ju att jag spenderat en hel del tid tillsammans med min dotter ett par dagar. Hon är fenomenal på sköna uttryck.
Igår frågade jag henne om hon ville äta hamburgare till lunch (typ Max eller McDonalds), är man sjuk kan man ju få bli lite bortskämd. Svaret blev: "Äter man hamburgare så blir man en hamburgare". Hmmm... en djup förklaring av mamman att man kan äta vad man vill bara man äter varierad kost i lagom mängd ;-). Tror min kära dotter har sett reklamen för "Du är vad du äter", hahaha.

Igår vid kvällsmaten så sa hon plötsligt:
-"Hur gör vi imorgon då?"
Hahaha, det lät så lill-gammalt! Hon undrade om hon skulle vara hemma från skolan ;-) Grejen är den att det är disco i skolan på fredag så hon gör allt för att verka så frisk som möjligt.

Egentligen skulle jag skriva ner alla hennes kommentarer direkt hon kläcker ur sig dom för sen glömmer man ju. Hon sa flera tokiga/roliga saker igår men det kommer jag ju såklart inte ihåg nu...

Nu ska vi snart åka till affären en liten sväng och handla. Förrådet med ritpapper behöver fyllas på bland annat.
Sen ska vi göra en ritning på hennes rum tror jag... det behöver förbättras lite. Hon har så litet rum att det är svårt att få till det praktiskt. Jag vill ha in en garderob och ett skrivbord som är bredare men mindre djupa än hon har idag. Ska skissa lite och skicka mannen till IKEA sen ;-) Hihihi
Det här skrivbordet vill vi ha :-) Tyvärr finns det inte i helvitt i Västerås... just nu iallafall.


Kommentarer
Postat av: pillan

Men på NYA IKEA måste det ju finnas! Vi ska ju ha fullt sortiment här nu......



Krya på sig!

KRAM

2011-04-14 @ 11:59:27
Postat av: Anna

Sötaste Mandisen! =) Snyggt skrivbord! Måste oxå åka till IKEA å glutta lite sen! kram

Postat av: Berith

Hälsa lillskruttan o ge henne en krya-på-dig kram från mig!

2011-04-14 @ 17:52:41
URL: http://beriths.blogg.se/
Postat av: Mia

Klok dotter! Hoppas hon är bättre nu. Renovera är kul. Själva ska vi alldeles snart ta tag i hallen nere...längtar. Trevlig helg!



Kram!

2011-04-16 @ 09:20:21
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback