Vackra Orsa med omnejd

Vi har varit på en liten minisemester i Orsatrakten. Vi har bott i en gammelstuga, fiskat och haft det underbart i ett par dagar.

Vi var till en levande fäbod mitt ute i skogen, Skräddar-Djuberga, och precis när vi kom dit så tyckte korna att det var dags att ta sig hem för kvällen. De gick så fint efter vägkanten och till slut kom de upp till fäboden och då var de nöjda. Lite coolt tycker jag som stadsbo att korna strövade fritt i storskogen ;). Haha, det satt till och med varningsskyltar uppe.. med kor på ;)


På väg från fäboden tog vi en vandring rätt in i skogen mot Storstupet. Vi korsade järnvägen, hoppade över stockar och klev över älgspillning. Lite spännande ;)

Här är järnvägsbron nerifrån sett. Det var galet högt!! Och rätt spännande väg dit ;)


På kvällen åkte vi ut till en skogstjärn och fiskade och så var vi förbi Ore älv där Amanda badade och vi fiskade. Jag fick en bamsefisk på metspö men tyvärr är jag ingen fiske-expert så den rackarns besten slet sig innan jag lyckades få upp den. Vi undrar fortfarande vad tusan det var för fisk!!
Det var dag 1 i Dalarna. Imorgon kommer dag 2.. den var... något annorlunda ;)

Kommentarer
Postat av: Berith

Visst är det skönt o livgivande att tillbringa tid i vår vackra natur!

Kul att du bloggar igen!

Postat av: Anna

Ser alldeles underbart ut! Skönt att ni haft det bra! =))

2011-07-25 @ 22:48:37
URL: http://annalejd.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback