Äckliga småkryp

Nu är semestern slut för den här gången. Ganska samtidigt som det varma, sköna sommarvädret försvann. Tråkigt tycker jag som älskar sol och värme oavsett om jag jobbar eller inte. Så snälla sol och värme, kom tillbaka :)
Det värsta med sommaren är alla äckliga småkryp. Fästingar, getingar, myggor, pissmyror. Dom är inte mina vänner. Den här sommaren har vi varit blodgivare åt hela Sveriges myggsamhälle känns det som ;)
När vi var och hälsade på barnens farmor och farfar hittade vi denna filur...


Idag har jag en ledig dag, den enda den här veckan, och vädret ute är regn. Inatt åskade det utan dess like.. det small och blixtrade och det var så marken skakade. Läskigt värre! Tur att jag hade öronproppar i som dämpade ljudet något iallafall :) Och en varm, trygg man vid min sida ;) Tack älskling! Utan dig hade jag gömt mig under sängen.
Idag på förmiddagen var jag och Amanda till stallet en sväng och pysslade lite med hästarna. De har gått ute dygnet runt några dagar men fick komma in och få skydd från åska och regn i morse. Så vi släppte ut dom i hagen igen. Medan jag hängde täcken på tork och fixade lite annat så roade sig Amanda med att samla vinbärssnäckor ... Dom var rätt många ;)


Ha en fin torsdag :)

Kommentarer
Postat av: Moster

Småkryp gillar alla barn, dom ser fina ut på foto.

2010-07-29 @ 13:24:47
Postat av: Anna

Skönt att se att jag inte är ensam som tycker obehagligt med åska. Brukar själv plugga in öronproppar för att dämpa ljudet av den. Känns bättre när den inte låter lika mycket. Inte blir det bättre om det går åska på natten när det är mörkt så man ser blixtarna tydligt. Man borde kanske skaffa sig ögonbindel också så man slipper se blixtarna:) Tur är ju att jag redan normalt sett sover med öronproppar så jag brukar faktiskt inte vakna av åska. Dock får jag ibland lite ont i mina öron av att sova med öronproppar. Har du något tips på sköna proppar.

2010-07-31 @ 16:11:48
Postat av: Milla

Jag brukar köpa öronproppar på Apoteket, strl S. De är lite skönare än standardpropparna. Men jag får också ont i öronen så jag brukar undvika att ha proppar varje natt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback